|
Analýza vlivu polohy karoserie závodního vozu na aerodynamické charakteritiky
Jirásek, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je provést citlivostní studii vlivu polohy karoserie vozu na jeho aerodynamická zatížení. Byl vytvořen model CAD model v softwaru Pro/Engineer, předlohou byly rozměry podvozku a karoserie formule Ford 1600. Následně byl model převeden do prostředí CFD, zde byly nastaveny charakteristiky struktury okolního média. Software FLUENT provedl výpočty a měření aerodynamických charakteristik vozidla v závislosti na nastavení výšky a natočení podvozku vozidla.
|
| |
| |
|
Analýza vlivu polohy karoserie závodního vozu na aerodynamické charakteritiky
Jirásek, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je provést citlivostní studii vlivu polohy karoserie vozu na jeho aerodynamická zatížení. Byl vytvořen model CAD model v softwaru Pro/Engineer, předlohou byly rozměry podvozku a karoserie formule Ford 1600. Následně byl model převeden do prostředí CFD, zde byly nastaveny charakteristiky struktury okolního média. Software FLUENT provedl výpočty a měření aerodynamických charakteristik vozidla v závislosti na nastavení výšky a natočení podvozku vozidla.
|
| |
| |
|
Porovnání dopravních systémů Bergmann a Annaburger v podnicích zemědělské prvovýroby.
HAVLÍK, Josef
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním výměnných traktorových dopravních systémů firem Bergmann a Annaburger ve dvou podnicích zemědělské prvovýroby. Traktorové dopravní systémy se skládají z tažného a přípojného vozidla, které může být nosičem několika druhů nástaveb. V našem případě se jedná o korbu, rozmetadlo hnoje a cisternu. Porovnávány byly technické parametry jednotlivých výměnných systémů a zkušenosti z provozu obou majitelů s těmito stroji, dále pak jejich funkčnost, časová náročnost výměny nástaveb, komfort obsluhy stroje, jeho poruchovost, popřípadě servisní zajištění těchto strojů. Jedním z nejdůležitějších kritérii pro hodnocení je využití jednotlivých nástaveb a rozbor investičních a provozních nákladů obou výměnných systémů, kterými se tato práce ve velké míře také zabývá. Oba výměnné systémy jsou na vysoké technické úrovni zpracování. Firma Annaburger však nabízí v základním provedení větší komfort pro ovládání systému, než konkurenční Bergmann. Z porovnání konstrukce a technické specifikace obou strojů vyplývá, že stroje firmy Annaburger jsou konstrukčně důmyslněji řešeny a v praxi jsou i oblíbenější. Z ekonomických porovnání těchto systémů jsem zjistil, že výměnný dopravní sytém Annaburger HTS 22.79 je o 22,82 Kč na ujetý kilometr levnější a o 10,05 Kč na převezenou tunu materiálu méně nákladný než konkurenční Bergmann Vario440.
|